Benvinguts / Bienvenidos

El meu marit em va regalar la primera casa de nines. Així vaig començar a dur a terme la meva afició per les miniatures que sempre m'havien agradat. Però com que soc un coco inquiet, i m'agraden moltes més coses i m'agrada provar-les i aprendre, sempre aprendre, comparteixo amb vosaltres de tot una mica.

Mi marido me regaló mi primera cas de muñecas. Así llevé a cabo la afición por las miniaturas que siempre me habían gustado. Pero como que soy un coco inquieto, y me gustan muchas más cosas y me gusta probarlas y aprender, siempre aprender, comparto con vosotros un poco de todo



dilluns, 17 de febrer de 2014

Sant Feliu de Guíxols

En aquesta població de la costa hi ha un museu dedicat a la joguina (col.lecció Tomàs Pla). És una casa enorme, de tres plantes, del segle XIX. En aquest museu hi ha joguinesde tot tipus, cotxes, camions, avions i vehicles varis, jocs de taula, d'habilitat, de fusta, de llauna, caballets balancins, aros de fusta, nines,... i miniatures. Des de cases a escenes, des d'estris de cuina a ciunes senceres. Tot mini. Aquí us deixo una mostra. L'única part que no vàrem visitar va ser el "carrer del terror", els nens no van voler entrar. Aquí us deixo una mostra de les antigues miniatures que hi havia.

En esta población de la costa hay un muso dedicado a los juguetes (colección Tomàs Pla). Es una casa enorme, de tres plantas, del siglo XIX. En este museo hay juguetes de todo tipo, coches, camines, aviones y vehículos varios, juegos de mesa, de habilidad, de madera, de hojalata, caballitos balancines, aros de madera, muñecas... y miniaturas. Desde casas a escenas, desde cacharros de cocina a cocinas enteras. todo mini. Aquí os dejo una muestra. La única parte que no visitamos fue la de la "calle del terror", los niños no quisieron entrar. Aquí os dejo una muestra de las antiguas miniaturas que había.

 Aquesta casa és del 1895 i el mobiliari del 1910. Mostra la manera de viure de l'època i, en comptes de cuina o bany, té capella en un de les estances.

Esta casa esde 1895 y el mobiliario del 1910. Muestra la manera de vivir de la época y, en lugar de tener cocina o baño, tiene capilla en una de las estancias.
 Menjador, amb els estris de dinar i servir.

Comedor, con utensilios de comer y servir.

Saló i despatx.
Salón y despacho.

 Dormitori.
Dormitorio



Botiga d'ultramarins que data de 1905.
Casa de ultramarions fechada en 1905.


Carnisseria de 1905
Carnicería de 1905



Màquina de cosir "Sin Rival" del 1927

La cuineta econòmica és una meravella. Si us fixeu en el reflex, es veu la meva bota. Així us feu idea de la mida. És del 1895.

La cocinita económica es una maravilla. Si os fijáis en el reflejo, se ve mi bota. Así os hacéis idea de la medida. Es del 1895


En aquesta cuina, plena de detalls, no em vaig poder fixar en la data. Vaig quedar embadalida recordant les coses que m'explicava la meva àvia de com funcionaven els fogons de carbó, etc.

en esta cocina, llena de detalles, no me pude fijar en la fecha. Quedé embobada recordando las cosas que me explicaba mi abuela de cómo funcionaban los fogones de carbón, etc.

 I aquí una digna antecessora de les cuines d'avui en dia. Res a envejar, ja passaria les hores jo, ja..

Y aquí una digna antecesora de las cocinas de hoy en día. Nada que envidiar, ya pasaría las horas yo, ya...

Aquestes dues peties cuines són de cartró. La blava del 1935 i la vermella del 1940. I estan fetes a Ibi, Alacant. Ja tenen tradició de fabricants de joguines de fa temps, oi?

Estas dos petitas cocinas son de cartón. La azul del 1935 y la roja del 1940. Y estan hechas en Ibi, Alicante, Ya tienen tradición de fabricantes de juguetes desde hace tiempo, ¿verdad?




Aquesta casa de nines consisteix en dormitori i bany i es plega. No us recorda als accessoris de la Barbie? És del 1946
Esta casa de muñecas consiste en dormitorio y baño y se pliega. ¿No os recuerda a los acesorios de la Barbie? Es de 1946



 I aquesta nevera faria les delícies de moltes nenes, ben surtideta.
Y esta nevera haría las delicias de muchas niñas, bien surtidita.


I aquí la recreació d'una habitació de jocs dels nens de la casa. Trens, nines, cases de nines, tricicles, etc. 
Y aquí la recreación de una habitación de juegos de los niños de la casa. Trenes, muñecas, casas de muñecas, triciclos, etc.

Sé que hi ha joguines i escenes en miniatura datades de fa molt més temps, però aquesta és una col.lecció propera, on empreses de renom com Rico y Payá ja fabricaven joguines i durant els anys 70 encara per casa corrien joguines d'aquestes marques.

Sé que hay juguetes y escenas en miniatura fechadas desde hace mucho más tiempo, pero esta es una colección cercana, donde empresas de renombre como Rico y Payá ya fabricaban juguetes y durante los años 70 por casa corrían juguetes de estas marcas.




diumenge, 9 de febrer de 2014

Va de lavanda

M'encanten les lavandes. Fa un temps hi va haver un boom per fer coses en mini i no mini relacionades amb aquesta flor. Amb motiu del sorteig del blog vaig fer un cobrellit. Ara li ha tocat a la planta en sí. Per sort a la fira de miniatures de Barcelona van venir "Mi patio escondido". Tenen uns kits formidables. I a la planta l'havia d'acompanyar el test adequat, és clar. Un test de Susi Martínez ( http://minieden.blogspot.com.es/)   Us agrada?

Sento la qualitat  de les fotografies, no fan honor a les minis.

I per la fira de Nadal vaig arreplegar quatre cosetes. Què us sembla la transformació de les lleteres?

Me encantan las lavandas. Hace un tiempo hubo un boom por hacer cosas en mini y no en mini relacionadas con esta flor. Con motivo del sorteo del blog hice una colcha. Ahora le ha tocado a la planta en sí. Por suerte a la feria de miniaturas de Barcelona vino "Mi patio escondido". Tienen unos kits formidables. Y a la planta la tenía que acompañar la maceta adecuada, clar. Una maceta de Susi Martínez                                   ( http://minieden.blogspot.com.es/ ). ¿Os gusta?

Siento la calidad de las fotografías, no hacen honor a las minis.

Y por la feria de Navidad recopilé cuatro cosillas. ¿qué os parece la transformación de las lecheras?